Re: [TEKNIK] medie til backup

On Wed, 2005-02-23 at 21:36 +0100, Kristian Kallenberg wrote:
> hvilket medie skal jeg vælge til backup, som skal holde resten af mit liv?
> <

Det tvivler jeg på kan lade sig gøre, med mindre man regner med
maksimalt at leve 10-20 år :-/

Husk på, at man både skal have et læsbart medie og en læser, der
fungerer. Jeg tror det er svært at finde en båndstation i dag, der kan
læse bånd fra 70'erne eksempelvis.

Jeg kender til et firma, der i dag er i gang med at indtaste hele
regnskabet for 2004 endnu en gang, fordi den eneste båndstation de havde
sad i den maskine der stod af.

Jeg tror man bliver nød til at skifte til et nyt medie med 10-20 års
mellemrum.

mvh.
  Anders