Re: [TEKNIK] medie til backup (måske OT)

----- Original Message -----
From: "Anders Nielsen" <sslug@sslug>
To: "SSLUG teknik" <sslug@sslug>
Sent: Thursday, February 24, 2005 9:47 AM
Subject: Re: [TEKNIK] medie til backup

> Det tvivler jeg på kan lade sig gøre, med mindre man regner med
> maksimalt at leve 10-20 år :-/
>
> Husk på, at man både skal have et læsbart medie og en læser, der
> fungerer. Jeg tror det er svært at finde en båndstation i dag, der kan
> læse bånd fra 70'erne eksempelvis.
>
> Jeg kender til et firma, der i dag er i gang med at indtaste hele
> regnskabet for 2004 endnu en gang, fordi den eneste båndstation de havde
> sad i den maskine der stod af.
>
> Jeg tror man bliver nød til at skifte til et nyt medie med 10-20 års
> mellemrum.

> [...]

Desværre en problematik man med mellemrum hører om, og der er nok ikke andet
at gøre end med mellemrum at skifte til et andet medie.
Men når man er fanget med et medie man ikke længere kan indlæse, så kunne
det være en god ide at råbe om hjælp, før man kaster sig ud i en "taste
forfra opgave".
Jeg er da rimeligt sikker på at der findes en del "ældre" hardware rundt
omkring.
Problemet kan være at finde det, men det skulle da undre mig meget om jeg er
den eneste (her) der ganske enkelt ikke nænner at smide ting ud, som jo
egentligt virker, men bare er håbløst uddateret.

M.v.h.
Kim Hermansen