Scripting i en bash shell

Jeg har lige nu et script der bare tager en inkrementel backup af min Palm
Pilot, når jeg kalder det. Det vil jeg gerne udvidde, så det normalt tager en
inkrementel backup. Men hver gang der er gået 14 dage (eller mere), skal det
pakke den eksisterende inkrementelle backup ned i en tar-ball, og så tage en
ny fuld backup.

Er der nogen der har et eksempel der ligner det? Og hvor finder jeg en god
begynder guide til bash-scripting (Jeg kan allerede programmere, jeg skal
bare lære at scripte en bash shell)? Jeg ved godt at jeg kan google en
begynder guide, men jeg ville gerne have en anbefaling af en god guide.  :-)

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
Eat well, stay fit, die anyway.