Re: [TEKNIK] medie til backup

Mogens Valentin <sslug@sslug> writes:

> En HD holder data en god del kortere end et optisk medie, og skal, som
> alle elektromagnetiske medier, genopfriskes med mellumrum.
> Selv da mister disse efterhånden deres egenskaber.

Fordelen ved at have det på en harddisk, er at det er nemt at flytte
det på et senere tidspunkt.  Især fordi man ikke skal finde og skifte
medier.  Jeg kopierede nogle gamle disketter med ialt 7 Mb data på til
harddisk forleden - det tog sin tid.

--
  Thorbjørn Ravn Andersen
  http://unixsnedkeren.dk/ravn/