Re: [TEKNIK] Lydkort med hardware-mixing

On Sat, Feb 26, 2005 at 10:54:22AM +0100, Anders Melchiorsen wrote:

> Jeg har fundet frem til siden
>
>     http://www.nvidia.com/object/motherboards.html
>
> som giver mig det indtryk, at SoundStorm, on-board grafik og Socket A
> ikke er en særlig gængs blanding. Måske Nvidias driver kan klare
> mixing selvom der ikke står "SoundStorm certified"? Hvad ved jeg ...
>
> Hvis jeg alligevel ikke kan få det hele i ét kort, vil jeg nok hellere
> finde et bundkort hvor jeg ikke behøver lukkede drivere -- og så købe
> et brugt SB Live!. Umiddelbart har jeg problemer med at finde et
> emu10k1 baseret kort fra nyt.

til nvidia/Nofrce3+4 kan man i linux bruge snd_intel8x0 driveren
(som er del af kernen), Nvidia har godt nok nogle binære drivere til
deres chipsæt, men jeg har ikke prøvet dem for at se om de giver
flere features end standarddriverne i kernen til chipsættet.

Men ved at vælge et separat/ekstra PCI-lydkort så kan du jo finde et
kvalitetslydkort der opfylder dine krav, i stedet for den
indbyggede "standardchip".

--
mvh Frank Damgaard  |