Re: [TEKNIK] jackd hjælp ønskes (--realtime og USB lydkort)

Jan Holst Jensen wrote:
Hej lyd-elskere.

Hej!

På forhånd tak hvis der er nogen der har nogle gode
forslag eller workarounds.

Jeg har arbejdet en del med lyd under linux, i realtime dog næsten udelukkende csound, der jo ikke bruger jack. Men jeg må indrømme at på trods af at det lyder besnærende (og burde være muligt) med en win-killer af en linux-DAW, ser ud til at være en noget hardcore ting at sætte op.

Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe med dine konkrete spørgsmål, men jeg kan dog komme med to forslag:

1) Meld dig til linux-audio-user listen (http://www.linuxdj.com/audio/lad/subscribelau.php). Det er der det sker og du har uendelig meget større chance for at få hjælp end her...

2) Måske skulle du overveje at installere tingene igennem agnula (en samling debianpakker mod woody som er specielt rettet mod præcis det du ønsker at gøre). Jeg har ikke prøvet agnula i længere tid, men jeg husker det som ret let at have med at gøre, fx er en patchet real-time kerne kun et apt-get væk...

Når det så er sagt, håber jeg du gider dele dine erfaringer med os (få) andre her som ville synes det er interessant!

Held og lykke :-)

--
peace, love & harmony
Atte