Re: [TEKNIK] jackd hjælp ønskes (--realtime og USB lydkort)

> Jeg har arbejdet en del med lyd under linux, i
> realtime dog næsten
> udelukkende csound, der jo ikke bruger jack. Men jeg
> må indrømme at på
> trods af at det lyder besnærende (og burde være
> muligt) med en
> win-killer af en linux-DAW, ser ud til at være en
> noget hardcore ting at
> sætte op.

Ja, det ser desværre sådan ud :-/.

> Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe med dine
> konkrete spørgsmål, men jeg
> kan dog komme med to forslag:
>
> 1) Meld dig til linux-audio-user listen
> (http://www.linuxdj.com/audio/lad/subscribelau.php).
> Det er der det sker
> og du har uendelig meget større chance for at få
> hjælp end her...

God ide! Det vil jeg straks gøre.

> 2) Måske skulle du overveje at installere tingene
> igennem agnula (en
> samling debianpakker mod woody som er specielt
> rettet mod præcis det du
> ønsker at gøre). Jeg har ikke prøvet agnula i
> længere tid, men jeg
> husker det som ret let at have med at gøre, fx er en
> patchet real-time
> kerne kun et apt-get væk...

Jeg prøvede agnula distributionen, men jeg ville af
principielle hensyn hellere køre på en standard
Debian.  Det _skal_ kunne funke også der - og med en
2.6 kerne. Indrømmet - det med kernen var lidt en
følelses-sag, men jeg synes det er at spille lidt
fallit at skulle køre på en gammel 2.4-linie med
alskens patches bare for at kunne lave lyd.

> Når det så er sagt, håber jeg du gider dele dine
> erfaringer med os (få)
> andre her som ville synes det er interessant!

Det er hermed lovet :-) !

> Held og lykke :-)

Jo tak. Lyder desværre som om jeg får brug for det
;-).

-- Jan