Re: [TEKNIK] HP PSC 2350 og linux

Mogens Valentin wrote:
Jørgen Heesche wrote:

Mogens Valentin wrote:

Jørgen Heesche wrote:

Hej.

Kan HP PSC 2350 multifunktionsprinter anvendes i Mandrake 9.1
(kernel 2.4.21) ?, når den er nævnt på
'Hewlett-Packard Linux Imaging and Printing Project: Product Support'
  http://hpinkjet.sourceforge.net/hplip_readme.html#Device
Der skal øjensynligt installeres hplib, hvilket kan medføre, at der ...

... skip ...

Har endnu ikke prøvet kortlæseren - jeg har ikke noget at sætte i den! Meeen: less /proc/bus/usb/devices

... skip ...
P:  Vendor=03f0 ProdID=3611 Rev= 1.00
S:  Manufacturer=hp
S:  Product=psc 2400 series
S:  SerialNumber=MY41DJ15R66T
Ser godt ud.
Jeg har
P:  Vendor=03f0 ProdID=4911 Rev= 1.00
S:  Manufacturer=HP
S:  Product=PSC 2350 series
S:  SerialNumber=MY4B4F11RWKJ

... skip ...

Kunne se ud som om der er noget usb-storage stads, så mon ikke?
Scanneren har jeg heller ikke taget mig sammen til at teste.
Vil bruge SANE her - når jeg får tid. Bruger det som kopimaskine.

Min PSC 2355 kører nu med printer, scanner og kortlæser. Jeg bruger CUPS/HPLIP som beskrevet på http://hpinkjet.sourceforge.net/hplip_readme.html Dvs. jeg har installeret hplip-0.8.8.tar.gz og hpijs-1.7.1.tar.gz. Dertil har jeg, for at kunne scanne og læse kort, som anvist på http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-PSC_2350 installeret HPOJ hpoj-0.91.tgz. Installation og setup er beskrevet på http://hpoj.sourceforge.net/hpoj-cvs/doc/ I cups er printeren beskrevet sådan: Default Destination: pr HP PSC 2350 Foomatic/hpijs (recommended) Description: Location: Printer State: idle, accepting jobs. Device URI: ptal:/mlc:usb:PSC_2350_series

Jeg er lidt i tvivl om det nødvendigt at have både hplip og hpoj, måske er hpoj tilstrækkelig?. hpijs er nødvendig til ghostscript.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug