Re: [TEKNIK] Sensors-detect finder ikke min cpu-køler

On Thu, Mar 02, 2006 at 08:01:15PM +0100, Andreas Bach Aaen wrote:

> Disse 400W er vel på primær siden. En god low-noise strømforsyning har
> formodentlig/forhåbentlig også et lille tab.
> Men der er stadig langt fra de. måske typiske 110W op til de knap 400W, men
> der er nok mange der brænder ret mange Watt af på dyre grafikkort med
> blæsere samt måske et par harddiske.

Mit bundkort med Athlon 64/3000 (939/90nm) og MSI K8N/neo4
bruger 80-90 Watt excl skærm med 2 SATA harddiske,
Nvidia 6200TC/PCI-e,  et Hauppauge PVR350  excl. skærm.

vedr. 400W:
Problemet er opstartsstrøm/spidsbelastning. En 400Watt strømforsyning
vil normalt kunne levere den spidsbelastningsstrøm der skal
til, specielt ved opstart (bundkort, harddiske, blæsere ...)
I min manual til bundkort anbefales minimum 350Watt og og at
ATX 12V  kan levere min. 18A
men hele PC'en bruger jun fra 80-90 Watt op til max 110-120Watt
ved fuld CPU-belastning + evt. lidt ekstra ved CD/DVD brændning.

Og disse 80-120 Watt er målt på 230V siden!
så i snit kommer jeg ikke i nærheden af de 400Watt
som strømforsyningen er specificeret til.

--
mvh Frank Damgaard  |