Re: [TEKNIK] 3D præsentation

Fredag den 3. marts 2006 04:20 skrev Kaare Rasmussen:
> 3D præsentation.
>
> I forbindelse med udlejning af en ejendom ville det være et ekstra plus
> hvis man kunne gå på opdagelse via en 3D præsentation. Jeg tvivler lidt på
> at der findes muligheder der er til at komme i nærheden af, men jeg vil
> gerne høre om jeg tager fejl.
>
> Ideelt skulle man blot "fodre" alle mål og oplysninger ind, så en bruger
> kan gå rundt om bygningen, ind i en lejlighed osv.
>
> Det burde vel rent teknisk kunne gøres i swf eller svg, men jeg tror at det
> er svært at finde programmer der lige klarer at kreere sådan en
> [...]

Hm. Det her svar er godt nok _lidt_ langt ude... Måske hinsides kragernes
vendekreds...

Men hvis du har mod på det, kan du bygge stort set hvad som helst som 3-D
model med GtkRadiant.
Så kan du afspille det/ tage en virtuel gåtur med Quake3, Return to Castle
Wolfenstein eller Enemy Territory.

Jeg aner ikke om GtkRadiant kan eksportere filer i ovennævnte formater - jeg
tror den kan importere dem.

Er du vant til game mapping er det her ret let - er du ikke, er det nok en
herre dårlig ide.

Jeg har et par RtCW baner liggende til download på mit website:
http://pirat.snotboble.net/
Måske ikke så godt til udlejning, men glimrende hvis man har set sig gal på
tyskerene :)

Ha' det sjovt -
Kim 'Pirat'