Re: [TEKNIK] Geninstallation af apache på Debian (efter tåbelig opførsel ...)

sslug@sslug (Jan Rasmussen) writes:

> Da jeg nu ikke kunne få det til at virke, tænkte jeg, at jeg
> afinstallere det og så slette config-filerne og så reinstallere apache
> med apt-get eller dselect.

Du burde have startet med at finde ud af hvad der gik galt, det havde
ganske sikkert været lettere.

Apache plejer at være flink til at skrive om fejl i sine logfiler.

> Jeg kunne jo "låne" nogle config-filer et andetsted fra, men hvordan
> nulstiller man pakken således, at apt/dpkg ikke ved, at pakken har
> været installeret?

apt-get remove apache --purge

Husk at læse manualsiden til apt-get før du prøver.

--
Jacob