Re: [TEKNIK] Afspilning af mpg.mp4 filer under gentoo?

On 08/03/06, "E. Sjørlund" <sslug@sslug> wrote:
> Jeg har fået xine til at afspille DVD'er (selv Harry Potter), men hvad
> skal der til for at afspille de video filer, man kan podde fra DR. De
> ender på mpg.mp4, og er af et ukendt format for xine.

mp4 er nyeste mpeg format (version 4) og er vel hvad divx er for avi.
http://www.mpegif.org/mpeg4/

Jeg plejer at afspille dem med vlc eller mplayer, uden problemer.
Min erfaring er at vlc klarer jobbet bedst, da mplayer har lidt
problemer med at holde sync, så audio ofte halter lidt bagud.
Du finder vlc på www.videolan.org/vlc og mplayer på www.mplayerhq.hu

-Doc
--
Evry little box should have a pat on the back by uid 0 at least once a day
Even a tux or a beastie needs love, just like I do :o)