Re: [TEKNIK] Problem med USB Tastatur

Mette Schmidt skrev:

> Jeg har en IBM ThinkCentre, som jeg har installeret Gentoo på og i
> forbindelse med dette, opgraderet til kerne 2.6.15.6.
>
> Problemet er at når jeg kører denne nye kerne laver tastaturet (Chicony
> IBM Preferred Pro USB Fingerprint Keyboard) dobbeltslag for hver
> tastetryk. Dette gør det selvsagt umuligt at logge ind, da 'root' bliver
> til 'rroooott' osv.
>
> Jeg har forsøgt mig med at slå diverse ting fra og til i USB-delen af
> kernen, men det lader ikke til at være her problemet ligger. Eller gør det?
>
> Det lader heller ikke til blot at være keyboard-repeat der er for
> [...]

Jeg føler mig godt nok lidt på gyngende grund med hensyn til Gentoo og
på denne liste, men kunne dit problem have noget at gøre med:

http://www.gentoo.org/doc/da/handbook/handbook-hppa.xml?style=printable&full=1

"Gentoo bruger /etc/conf.d/keymaps for at håndtere
tastaturopsætningen. Rediger den til at opsætte dit tastatur.

Kode oversigt 25: Åbning af /etc/conf.d/keymaps

# nano -w /etc/conf.d/keymaps

Vær særlig opmærksom på indstillingen af KEYMAP. Hvis du vælger et
forkert KEYMAP, vil du få mærkelige resultater, når du skriver på
tastaturet.

Bemærk: Brugere af USB-baserede SPARC systemer og SPARC kloner, kan
have brug for at vælge en i386 keymap (som f.eks. "us") i stedet for
"sunkeymap". PPC bruger x86-keymaps til de fleste systemer. Bruger,
som ønsker at bruge ADB-keymaps ved opstart, skal aktivere ADB-keycode
indstillinger i deres kerne og skal sætte en mac/ppc-keymap i
/etc/conf.d/keymaps.

Når du er færdig med at opsætte /etc/conf.d/keymaps, gem og afslut."

--
/Jan