Re: [TEKNIK] Ny session/skift bruger

Jørgen Heesche wrote:

> Hvor i KDE-menuen findes det punkt?

Lige over "Lock Session" og "Log Out" - med KDE 3.5

> Der kan kun køre een X-session, forsøg på at starte en til forhindres af
> en LOCK-fil.

Funktionen starter vistnok en ny X-session på :1 (Display 1) i stedet for :0
(Display 0). Pt. Har jeg X kørende på :0 og Xgl kørende på :1
Med Switch User er der to muligheder, man kan låse den eksisterende session
og starte en ny, eller vælge blot at starte en ny.

> Der kan logges ind med andet usernavn med 'su - <user>' i en x-terminal.
> CTRL-ALT F2 (F3, F4) åbner en konsol til login, men uden display-adgang.
> Denne konsol lukkes med CTRL-ALT F7.

 Eller CTRL-ALT-F8, hvis man har åbnet en ny X-session på :1 :)

Alternativt kan programmet xnest være effektivt (omend det er ustabilt!).
Det starter en ny session i et almindeligt vindue.

--
//anders