Re: [TEKNIK] [SOLVED] [TEKNIK] apache virtual hosts

Ole Kofoed Hansen wrote:

> Det skal gøres på klientmaskinen.

så giver det bedre mening at jeg ikke får noget resultat.

> Hvis klientmaskinen er en Windows XP, ligger /etc/hosts som
> c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Bruger kun Linux.

> På ældre Windows-udgaver ligger hosts-filen vistnok som c:\windows\hosts

Bruger stadig kun Linux, alt andet skal jeg have stillet til rådighed (etc.
arbejdsgiver).

Har selv set noget i den retning.
--------------------------
Add the following to your /etc/rc.d/rc.local on your local web server.

/sbin/ifconfig eth0 alias www.domian1.ctl
/sbin/ifconfig eth0 alias www.domain2.ctl

Debian og Ubuntu har bare ikke den fil og jeg fandt noget på Debian Guide,
men det var det samme som Sjørlund skrev. Men det er ikke være end at jeg
nu har IP baseret vcirtual hosts, men vil dog meget gerne have navnebaseret
virtuel hosts.

> Hvis du ikke har begrænset den til kun at lytte på bestemte interfaces,
> mener jeg, at den automatisk lytter på alle.

Har ingen begrænsninger sat.

Med venlig hilsen

Jan Trøjgaard