Re: [TEKNIK] smb mount af win share

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Så burde du vel egentlig hellere løse det problem.
> Enten er det din trådløse router, der kører DHCP eller også er det din
> Linux-server.
> Kan du ikke gå ind og låse din XP's MAC adresse til altid at modtage
> samme IP?

Man kan godt mounte en Windows share på maskinnavn. Se dette eks.:

$ smbmount '//mdc-home2/e$' /mnt -o username=<winUser>,gid=mdc,dmask=775,fmask=775

Min gamle NT4 hedder mdc-home2 og har en share der hedder e$
(e:-drevet). Når jeg kører dette fra et script promptes der for
password til NT4 brugeren, da æsken er sat op til kun at tillade
connect fra kendte brugere.

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk