Re: [TEKNIK] Vandmærkning af JPEG-filer

On Tuesday 14 March 2006 23:36, Christoffer Kjølbæk wrote:
> convert -mosaic DIT_BILLED  DIT_VANDMÆRKE  DIT_NYE_BILLED
>
> Convert ligger i ImageMagick, hvilket sikkert allerede er i FC4

Det var den ganske rigtigt. Det viste sig, fordi jeg bare skulle vandmærke med
tekst, så kunne jeg gøre det sådan her:

convert MIT_BILLEDE -font verdana -pointsize 42 \
	-draw "gravity south fill black text 0,12 'MIN TEKST' \
	fill gray text 1,11 'MIN TEKST' " \
	MIT_NYE_BILLEDE

Hvilket jo gør det meget nemmere at variere den tekst man vandmærker med. Men
tak for at du skubbede mig i den rigtige retning.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
let length(Long_Walk) > length(Short_Pier)