INN og slettet posting

På min sprit nyinstallerede INN server har jeg sendt et indlæg.

Herefter gik jeg ind og slettede det igen (jeg er admin i gruppen).

Nu optræder der - ukorrekt - 1 ulæst post i gruppen, men den er tom.

I /var/lib/news/active har jeg rettet til
gruppenavn 0000000000 0000000000 y
men det retter ikke den falske "nye" posting.
Hvad kan jeg gøre for at få det tal på plads?

(En genstart af INN løser ikke problemet)