En backup server]

Forwarded til teknik.

-------- Original Message --------

Hej alle,

Jeg bruger Zenwalk Linux - og denne distro har netop været udsat for et
grimt server crash. Administratoren havde sagt at det med backup var i
orden, men crashed havde fatale følger (1 uge down, alt tabt). Zenwalk
er derfor ved at reorganisere - og i den forbindelse vil vi gerne have
en backup på en helt anden server (og admin rollen fordeles nu på flere
hænder).

Zenwalk ligger nr. ca. 20 på Distrowatch "popularitets-barometer" - men
der er ingen penge i det. Jeg spørger derfor her i SSLUG, om der er
nogen her, som vil lægge backup server til? (og diskplads, op til - skal
vi sige 20 Gb, afhængigt af omfang - hvilket er op til dig).

Det kunne være en rsync en gang om ugen eller måske oftere (dagligt?).

Der vil blive set med stor glæde hvis der kunne arrangeres en eller
flere backup servere, så den kedelige situation aldrig vil opstå igen.

Mvh Claus

P.S. Jeg har spurgt her i Misc, fordi der er (helt logisk) ikke en
kategori som passer til denne type forespørgsel. Jeg har i hvert fald
ikke fundet den.

Hvis du synes jeg skal spørge i en anden kategori, så giv mig gerne et
tip herom (netvaerk? ... teknik? ... sikkerhed?).