[Persistent uri/url work-around] Web sted som det så p å en given dato

Hej NG
Jeg skal til at redesigne og omstrukturere et gammel websted.
I den forbindelse betænkte jeg så læresætningen om at uri/url'er bør være persistente (ikke ændre sig med tiden).
Derfor prøver jeg at udtænke en løsning (i PHP, men det er ikke et absolut krav), der redirigerer brugeren/den besøgende, hvis denne mødes med en fejl 404, og fra denne side at indtaste en dato for det tidspunk det erindres at have besøgt siden sidst.
Da jeg så vidt jeg kan se har periodiske site-rips op gennem den tid stedet har eksisteret, tænker jeg mig en løsning der kan hente (fra mySQL-DB måske? eller simpel PHP-include) de nyeste versioner af alle sider, stylesheets og billeder, som samtidigt er ældre end den indtastede skæringsdato.
Nogle idéer, forslag, kommentarer eller en færdig løsning? :)

-- /Zmit/