mærkelig battery opførsel

Hej

Jeg har en laptop (PIV, 2.4 GHz, debian/stable, egen realtime-patchet kerne 2.6.15.6-rt21), som jeg bruger live med csound5. Forleden havde jeg glemt men strømforsyning til en øver og fik en meget mærligelig oplevelse på betteriet:

1) Jeg har et csound instrument som lader mig tap'e på en tangent og tiden imellem taps bliver skrevet til en delay enhed. Dette var helt bøffet op, og hastigheden blev ca 3-4 gange for hurtig.

2) I løbet af de ca to timer mit batteri holdt kom mit ur over en halv time bagefter.

Igår så jeg en avi-film, og ved en fejl røg strømforsyningen ud af stikket. Det resulterede i at lyden begyndte at hakke. Problemet forsvandt først efter at være logget ud/ind af x med strømmen sat i.

Alt dette er totalt reproducérbart...

Det tyder på noget med uret og batteriet der ikke er gode venner. Nogen der har et clue? Her er min .config:

http://www.atte.dk/download/.config

--
peace, love & harmony
Atte