Re: [TEKNIK] mærkelig battery opførsel

> Jeg har en laptop (PIV, 2.4 GHz, debian/stable, egen realtime-patchet
> kerne 2.6.15.6-rt21), som jeg bruger live med csound5. Forleden havde
> jeg glemt men strømforsyning til en øver og fik en meget mærligelig
> oplevelse på betteriet:

> 2) I løbet af de ca to timer mit batteri holdt kom mit ur over en halv
> time bagefter.
>
> Igår så jeg en avi-film, og ved en fejl røg strømforsyningen ud af
> stikket. Det resulterede i at lyden begyndte at hakke. Problemet
> forsvandt først efter at være logget ud/ind af x med strømmen sat i.

Jeg ville begynne med å lete etter feil i batteripakken eller kontaktene.
Høy indre motstand, eventuelt en dårlig kontakt internt i batteripakken.
Dette skjer av og til også med nye batteripakker.
Prøv med en annen batteripakke.
Hvor gammel er den?
Boot på en Knoppix og se hva som skjer .

> Alt dette er totalt reproducérbart...

Husk at du kan ha 2 eller flere separate feil som samvirker.

> Det tyder på noget med uret og batteriet der ikke er gode venner. Nogen
> der har et clue? Her er min .config:

Finnes det ett BIOS batteri på denne maskinen?