Re: [TEKNIK] mærkelig battery opførsel

Atte André Jensen wrote:

Hej

Jeg har en laptop (PIV, 2.4 GHz, debian/stable, egen realtime-patchet kerne 2.6.15.6-rt21), som jeg bruger live med csound5. Forleden havde jeg glemt men strømforsyning til en øver og fik en meget mærligelig oplevelse på betteriet:

Hej,
I mine ører lyder det som om din sw bliver snydt af cpu'en pludselige skift af hastighed.
Prøv at slå frequency scaling fra eller eventuel ACPI i det hele taget.
Du kan selvfølgelig også vælge en anden scaling stategi, prøv f.eks.:
echo performance > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor
(efter du er skiftet til batteri drift)

-- med venlig hilsen / best regards / Mit freundlichen Grüßen

Henrik Bork Steffensen

RoseTechnology A/S
http://www.rosetechnology.dk