Re: [TEKNIK] Hvilken bærbar til Linux?

On Sun, 26 Mar 2006 17:56:38 +0200
Anders Ossowicki <sslug@sslug> wrote:

> Nu gav du mig iøvrigt blod på tanden... hvad har du gjort? Jeg kan se
> på Zeptos side, at de ikke selv mener opløsningen kan gå derop.
> Men jeg kunne ikke umiddelbart presse min egen op på mere end de
> førnævnte 1024x768, selvom jeg satte 1280x1024 som mindste opløsning
> i xorg.conf.

tjaa det kræver jo at man betaler for en skærm hos zepto der kan klare
de opløsninger. har du ikke det, så kan du godt glemme det.
Derefter er det blot at overbevise din VBIOS om at den skal fortælle
din X at du har support for disse høje opløsninger. Dette skal der
desværre et lille hack til da Compal (dem som rent faktisk laver
Zepto's computere) ikke fatter en skid om at lave deres bios korrekt.
Dette problem har mange andre mærker forøvrigt også bl.a. Acer og HP da
de også får lavet flere af deres modeller hos Compal.