Re: [TEKNIK] Nfs, smb, ssh, ldap server: FreeBSD vs. Linux

Tirsdag den 28. marts 2006 20:34 skrev Mogens Valentin:
> Jeg skal vælge om jeg skal fortsætte med at køre NFS og samba på FreeBSD
> eller bruge Linux.
> Det kan naturligvis opfyldes med begge afarter *nix, så jeg går mest
> efter hvad virker og er stabilt.
> Med 'ingen officiel support' menes at jeg ikke kan brøle til nogen i den
> anden ende af knoglen, hvis noget kokser, som jeg ikke selv kan finde ud
> af, eller har tid til at nørde med.

Mojn -
Må jeg anbefale et par muligheder:

- RedHat Enterprise Linux - der kan du få al det support som du ønsker. Men du
kommer til at betale for den!

- SuSE / Novell - osse masser af support, og sympatiske mennesker i den anden
ende af ledningen. Som skal betales

-CentOS - baseret på en rocksteady RH EL4 - men support er sådan mere normal:
mailinglister, og så folk her. Men de har vist osse en 'commercial support'

... på den anden side set, så har min lille NFS-server (i586/133MHz/24Mb RAM)
raslet deruda' siden den fik en (dengang) spritny Mandrake 7.1 hældt ombord.
Indtil nu har den godtnok ikke hikket...

Ha' det sjovt -
Kim 'Pirat'
Sekretær, ALSLUG