Re: [TEKNIK] cups printer ikke

On Wed, Mar 29, 2006 at 01:14:43PM +0200, Mogens Kjaer wrote:

> Nogle gange hjælper det at genstarte cups processen - eller reboote :-)

Jeg har en printer der fra tid til anden melder sig offline, og så
efterfølgende ikke selv kan komme online igen...
Fejlen kan ses ved:
'lpq' gerne skal returnere:
  <printer name> is ready
  no entries
Hvis den viser noget ala:
  <printer name> not ready
Kan den sparkes igang med 'lpadmin'

Jeg har sat følgende ind i cron.daily:
29 05 * * * /usr/sbin/lpadmin -p star -E

Så er printeren klar når slaverne møder :-)

Tobias

| Tobias Bardino            | Tlf.:   +45 26220099      |
| Falkoner Alle 15, 3. th.  | Email:  sslug@sslug |
| DK-2000 Frederiksberg     | www:    indernedded.dk    |