RE: [TEKNIK] SCSI kort

-----Original Message-----
From: Kristian Kallenberg [mailto:sslug@sslug
Sent: Friday, June 02, 2006 6:37 PM
To: sslug@sslug
Subject: Re: [TEKNIK] SCSI kort

> Jeg er ved at under søg ting og har ikke så maget for stand på det..
> Men plan er at jeg skal have en SCSI tower som bruger som lager enhed for
> ting jeg gemmer på.. jeg vil så køre RAID 1 fordi der kommer til at ligge
> en
> masse jeg helst ikke vil miste bare på grund af en dum hd stå af. Jeg
> valte
> RAID 1 fordi det skulle være det, billigst måde at køre med backup.

Husk nu på at RAID ikke er backup!

Ja det har kun den engskab at den sigger mod hardware fejl. Og ikke i mod
fej/dumme jeg forsager lige som en backup vil. Men det er også det jeg er
ude på.. for min tanke er at hvis bare en af min HD i mit RAID 0 system på
min windows com står af har jeg miste 50% af alt jeg gemmer på. Og det jeg
få stå så skulle jeg kunne rapir SCSI systemet hvis der er fejl i det. Kort
sagt så skal der en slem fejl/lyn ned slag til for at der chance for der kan
ske skader så som flere/all hd stå af.
Jeg syne nu også det er rat med tanken om en ordentlig, sikker og fremtids
sikker system stående til at opbevar sine vigtige filer på.

Men backup må jeg undvære som jeg altid har gjort :-) rigtig mænd tager ikke
backup de tuder.

/kallenberg