Re: [TEKNIK] Debian eller Ubuntu-Kubuntu

Jesper Thorup Nielsen wrote:

> Jeg har leget lidt med VmWare, men det gik jeg fra igen. For det første
> er det efter min mening bøvlet at holde opdateret da de altid er bag
> efter med kerne undetstøttelse,
vmware-config-pl -d
(svarer selv på alt)

> desuden havde jeg problemer med
> filsystemet i vmware hvis den virtuelle maskine ikke blev lukket korrekt
> ned, som f.eks ved strømafbrydelser.

Jeg synes da, at jeg har problemer med alle styresystemer hvis strømmen
går. Derfor er der batteribackup på serveren, så den kan dø blidt.

Hvis du lader dine virtuelle maskiner skrive direkte til deres diske
(altså slår cache fra), kører det lidt langsommere, men mere sikkert.
Hertil kommer, at du jo kan lade diskene være i fast størrelse (altså
allokere den ønskede plads fra start). Det gør, at rodet holder sig inde
i gæstesystemet.