Re: [TEKNIK] Domænenavne

Jesper Thorup Nielsen wrote:
> Jeg har lidt problemer ned at finde ud af hvad jeg skal bruge som "Fully
> Qualified Domain Name" og hostname. Jeg har f.eks domænet
> thorup.linux.dk i min postfix server, men hvad er mest korrekt at bruge
> til hostname på postfix serveren, er det thorup, thorup.linux.dk, eller
> xxx.thorup.linux.dk?
Jeg ville vælge mail.thorup.linux.dk
og derefter sætte en virtuel hjemmeside op med webmail på den adresse.
Jeg tvivler lidt på, at de onde, der vil ind er navnefixerede, som det
er tilfældet i den anden verden. Defaultværdierne i Linux har en tendens
til at være ret nyttesløse.

> Jeg ønsker at mailadressen er sslug@sslug
>
> Det er den eneste maskine der er tilgængelig udefra og jeg har en router
> med NAT til at styre hvilken porte der skal viderersendes til.
> Og hvad med andre maskiner i netværket bør de hedde yyy.thorup.linux.dk
> eller bare yyy eller?

Jeg ville vælge yyy.thorup.linux.dk
Alle angreb på navnet kommer retur, og bliver af NAT omdirigeret til din
server, som så må tage sig af det.