Re: [TEKNIK] Debian eller Ubuntu-Kubuntu

Jesper Thorup Nielsen wrote:
På arbejde har jeg brugt Suse og Debian en del, desuden har jeg for sjov prøvet Fedora, Mepis og Ubuntu-Kubuntu. Jeg er nu kommet frem til at jeg vil fortsætte med en Debian baseret distribution, men skal det være Debian eller Kubuntu, skal jeg vælge efter etik så bliver det Debian, men kan Kubuntu tilbyde mere?

I et andet indlæg siger du at den både skal bruges som desktop computer og server. Personligt ville jeg ikke bruge en server med grafisk bruger-interface, men som desktop ville jeg nok vælge Kubuntu 6.06 LTS mens jeg som server ville benytte Debian Sarge. Hvis det absolut skal være den samme maskine til begge ting ville jeg nok hælde mest til en Kubuntu, men det er nok mest fordi jeg ikke rigtig har brugt debian som desktop...

Med venlig hilsen Preben