Re: [TEKNIK] Hvorfor egentlig partitionere

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Lige for at præcisere: Der er tale om en løs enhed som aldrig skal kunne
> bruges til boot. SD-Ram kortet skal kunne indeholde musik til rejsen,
> den løse disk bruges alene til backup osv.

Nu skal man aldrig sige aldrig. Jeg har en maskine der booter fra et
cf-kort, så hvorfor ikke fra et sd-kort?

> En bootloader ville nærmest være en katastrofe i den sammenhæng.

Kun hvis du netop ikke har sat de første 512 bytes af til en MBR.

--
 Peter Makholm     |      There are 10 kinds of people. Those who count in
 sslug@sslug |                            binary and those who don't