Memmory og 'sync'

Hej gutter og gutinder.

Jeg har et memmory problem med en server, jeg har ingen anelse om hvor det opstår.
Men det eneste der syntes at hjælpe er at genstarte eller bruge kommandoen 'sync'.

Nu vil jeg så gerne vide om det er en dårlig idé at smide kommandoen 'sync' ind i et cron job, med et interval på 2-3 minutter. Eventuelt som en midlertidig løsning indtil jeg finder ud af hvor problemet er.

Det er en produktions webserver der pludseligt er begynt at opføre sig underligt, og der er mig bekendt ikke installeret nogen nye programmer. Så min konklution er at problemet må være i PHP ikke et CGI script.

-Lasse