Re: [TEKNIK] dd til at là ¦gge et multiple images pॠhver sin partition

On Fri, Jun 09, 2006 at 03:01:01PM +0200, Michael Schmidt wrote:

> Skal den ikke bare have mindst samme størrelse og bagefter er eventuelt
> fri plads bare spildt?

jo.
Jeg skal dog ikke kunne sige om det altid vil virke med win9x / 2k/XP
og FAT filsystem.

> Det lyder spændende.
> Jeg har dog aldrig fået NTFS partitioner til at virke under Linux.

jeg kan læse fra mine 2 NTFS partitioner, ikke skrive.
Men jeg brugte partimage til at lave en backup af min laptop's
medfødte windows XP (NTFS) samt rescue-partition (FAT)
inden jeg brygte ntfsresize og installerede ubuntu på
en af de nyoprettede partitioner.

partimage viste sig velegnet til opgaven med client/server
opdelingen (partimage-client med knoppix-CD'en på laptop)

--
mvh Frank Damgaard  |