Re: [TEKNIK] IcweWm: bagrundsfarve og tekstfarve i terminalvindue

Jørgen Heesche <sslug@sslug> writes:

> Men X-terminalen i IceWm har sort baggrund med hvid tekst. Det vil
> jeg ændre til lys baggrund med sort tekst, men hvordan gøres det?

Hvad sker der hvis du starter en xterm med:
xterm +rv  (eller måske xterm -rv)
Hvis det virker kan du vel lave et alias i .bashrc (eller hvad du nu
bruger).

> Foruden at muligheden for at definere farver i terminalviduet er der
> meget andet man heller ikke kan, kort sagt: menubjælken mangler.

Jeg har heller ingen menuer, men jeg kan få nogle menupunkter frem ved
at trykke ctrl og en af musetasterne.

Mvh.
Vivi