Re: [TEKNIK] IcweWm: bagrundsfarve og tekstfarve i terminalvindue

Sat, 10 Jun 2006 23:28:52 +0200, Vivi Petersen <sslug@sslug> skrev:

Jørgen Heesche <sslug@sslug> writes:

Men X-terminalen i IceWm har sort baggrund med hvid tekst. Det vil
jeg ændre til lys baggrund med sort tekst, men hvordan gøres det?

Hvad sker der hvis du starter en xterm med: xterm +rv (eller måske xterm -rv)
'rxvt -rv' virker hos mig.

Hvis det virker kan du vel lave et alias i .bashrc (eller hvad du nu
bruger).

Foruden at muligheden for at definere farver i terminalviduet er der
meget andet man heller ikke kan, kort sagt: menubjælken mangler.

Jeg har heller ingen menuer, men jeg kan få nogle menupunkter frem ved at trykke ctrl og en af musetasterne.
Af ren nysgerrighed: Hvad er "menubjælken"?
Jeg har aldrig, rigtig, brugt andet end IceWM, så jeg ved ikke hvordan KDE normalt ser ud.

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205