PWC-modul tilladelser

Morgen
har lige installeret suse 10.1 og vil have mit webkamera (Logitech
Quickcam Sphere) til at panorere og vippe op og ned, men jeg kan ikke få
skriveadgang til : /sys/class/video4linux/video0/ jeg får heller ikke
adgang som root, på suse 10 kunne chmod 777 gøre tricket når jeg
tilsluttede kameraet
der skulle der gerne dannes en fil ved navn 'pan_tilt' som regulerer
kameraets positioner.

Jeg gætter på at det må være noget sikkerhedsmæssigt, men kan ikke finde
ud af at få skruet de rigtige steder

Et par hints vil være påskønnet

mvh/gert

--