Ingen digital lyd fra dvd

Hej,

Nu fik jeg endelig SPDIF til at virke med ALSA. Nu er problemet bare, at jeg kun kan få det analoge lydspor fra en dvd (Dolby Surround 2.0) sendt til min receiver.

Her skal jeg bruge

mplayer dvd://

Hvis jeg prøver

mplayer dvd:// -ac hwac3 (evt. med -aid AIDNUMMER)

så kommer der ingen lyd. Heller ikke, hvis jeg kører

mplayer dvd:// -ac hwdts (evt. med -aid AIDNUMMER)

Dvs, jeg kan ikke få hverken Dolby Digital 5.1 eller DTS til at virke. Jeg har også prøvet Xine osv. Den vil også kun sende Dolby Surround 2.0). Er dette en begrænsning i den nuværende ALSA kode, eller har jeg lavet en fejl i min opsætning af ALSA?

Anders