Re: [TEKNIK] mærkelig apa che på localnet

On Tue, Jun 13, 2006 at 09:38:34AM +0200, Atte André Jensen wrote:
> Hej
>
> Jeg har sat en ny webserver op, som samtidig er firewall herhjemme. Den
> hoster tre domæner, hoveddomænet (atte.dk) og to andre (fx
> anagrammer.dk) som ligger i foldere og er sat op således:

anagrammer.dk har jo DNS med "udefra IP".
kan du hjemmefra tilgå med "udendørs" IP  ?
(nogle TDC løsninger kan så vidt jeg ved ikke dette)

> sslug@sslug sites-enabled]# cat anagrammer
> <VirtualHost *>
>     DocumentRoot /var/www/anagrammer/
>     ServerName www.anagrammer.dk
> </VirtualHost>
> <VirtualHost *>
>     DocumentRoot /var/www/anagrammer/
>     ServerName *.anagrammer.dk

jeg er ikke klar over om "*" er tilladt, det har jeg aldrig
prøvet.

> </VirtualHost>
> <VirtualHost *>
>     DocumentRoot /var/www/anagrammer/
>     ServerName anagrammer.dk
> </VirtualHost>

Hvilken IP lyttes der til ?
(er det localhost eller IP på netværkskortet, eller ....)

> Udefra virker alt fint, og de "to andre" (dem der ligger i foldere og er
> sat op som ovenfor) virker osse fint herhjemme. Hvis jeg skriver atte.dk
> i firefox (herhjemme) bliver jeg imidlertid tilbudt at downloade
> index.php, som oven i købet *er* min index.php fra atte.dk. Lokalt
> hedder servern "tylstrup" og hvis jeg skriver "tylstrup" i firefox
> virker det osse fint...

har du nogle "aliases" i din /etc/hosts fil lokalt til 127.0.0x,
nogle af disse navne eller noget andet specielt med IP/DNS
opsætningen lokalt ?
(på server og andre PC'ere hjemme)

> Er der nogen der udfra denne overfladiske beskrivelse kan genkende
> problemet og enten hjælpe mig til at løse problemet, sige hvor jeg skal
> kikke eller sige hvad jeg yderligere skal poste for at nogen her kan
> hjælpe mig videre...

Start evt. med at simplificere opsætningen.

Check også log-filer, evt. ændre på detaljeringsgraden
i access.log så du kan se data som ønsket domæne osv.
Evt. lav noget PHP/SHTML der viser diverse variable som
domænenavn i request (URI/URL...), IP adresser mv.

--
mvh Frank Damgaard  |