Re: [TEKNIK] hjælp til keyboard i suse

Jacob Geltzer wrote:

> dvs det virker perfekt i grub og under opstart men såsnart den
> grafiske brugerflade loades virker det ikke mere.

Prøv at starte i text-mode (skriv tallet 3 som parameter ved boot.
Kør derefter programmet sax2, og se, om ikke du kan få fat i keyboardet.
(sax2 er et tekstbaseret konfigurationsværktøj til X).

> hvis jeg derimod logger ind via VNC fra en anden maskine kan jeg
> sagtens benytte maskinen.
Så er det klientens keyboard, du bruger ikke serverens.

> maskinen kan også godt se at eg har et tastatur på ps/2 porten og jeg
> ka slå caps lock mv til og fra men ikke taste noget ind overhovedet.

Det burde være omvendt (Caps-lock er så irriterende).

> dette er meget meget meget irriterende og jeg håber derfor i ka hjælpe mig

En maskine uden tastatur er ganske rigtigt en smule irriterende. Der er
dog den fordel, at du ikke laver stavefejl - man kan altid finde noget
positivt ved alting.
sax2 burde løse det.