Re: SV: [TEKNIK] debian, mysql og debian-sys-maint@localhost

On Wed, 14 Jun 2006 18:38:43 +0200, Atte André Jensen wrote:

> Dog ikke. Dumpet med mysqldump -A. Men problemet er dog nok det samme;
> inkompatibel bruger information kom med i dumpet. Loadede dumpet, dumpede
> de aktuelle databaser med --databases db1 db2 db3, afinstallerede med
> --purge (fjerner /var/lib/mysql/), reinstallerede og kørte det nye dump.
> Alt er nu i den skønneste orden, tak.
Jeg tror, dit problem var, at brugeren debian-sys-maint fandtes i
forvejen - opgraderingen kunne derfor ikke, eller undlod derfor, at
oprettet brugeren igen, da du lavede din forrige opgradering. Brugeren var
dog blot oprettet med 1) et andet password, 2) intet password, i forhold
til, hvad den nye version forventede.

Da du lavede purge, fjernede du samtidigt alle konfigurationsfiler samt
den oprindeligt oprettede bruger debian-sys-maint. Den nye installation
oprettede så brugeren i igen, med det forventede password.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen