Re: [TEKNIK] QoS eller traficshaping (eller hvad det nu hedder) under linux

Hasse Hagen Johansen wrote:

Jeg har kig på det her http://www.adsl-optimizer.dk/

Har kikket på det, det ser fornuftigt ud. Mindre godt er at jeg skal patche min kerne for at få det til (kan sagtens finde ud af at patche kernen, men det umuliggør security updates til kernen fra debian).

Problemet er at shape downstream hastigheden.

Det er ikke det store problem her. For det første har jeg 4mbit, for det andet er jeg selv herre over det.

Det store problem er upstream; jeg har kun 256K og ingen kontrol over hvornår der bliver downloaded fra webserveren...

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk      | quartet:      http://www.anagrammer.dk