Re: [TEKNIK] "Dåselyd" på DR netra dio?

Christoffer Holm Kjølbæk wrote:
Hej,

Når jeg høre DR netradio med mplayer, er der en kedelig dåselyd. Er der
nogle der kender en måde at afspille det på, så jeg får en ordentlig
lyd?

Jeg bruger pt. denne kommando "mplayer -cache 256
mms://wmscr1.dr.dk/e02ch03m"

Med venlig hilsen
Christoffer Kjølbæk
Jeg ved ikke om det hjælper, men DR har et netradioprojekt i forsøg for tiden, dog kun P3 som hedder Octoshape, der er både en OS X, en Linux og Windoze klient til det. Det benytter et p2p princip så dr kan skrue op for båndbredden pr. person og samtidig bruger mindre båndbredde selv. For tiden streamer de p3 ved 128 KBit og det kan man godt høre forskel på syntes jeg. Jeg har kun brugt windoze versionen igennem et stykke tid. Jeg kan se at ihvertfald linux udgaven er i beta, men jeg kan godt lide konceptet.
http://www.dr.dk/netradio/p3kvalitet.asp

MVH Anders