Re: [TEKNIK] "Dåselyd" på DR netradio?

On Sat, Jun 17, 2006 at 17:15:50 +0200, Klaus S. Madsen wrote:
> Før version 1.0pre7 var der nemlig ikke support for "stream selection
> and bandwidth support for MMS over HTTP", hvilket betød at man hørte DR
> i den dårligste kvalitet.
Jeg sad lige selv og fedtede lidt med det, og jeg syntes ikke at den
vælger den rigtige båndbredde hvis jeg bruger
mms://wmscr1.dr.dk/e02ch03m. Mplayer følgende ud:

AUDIO: 44100 Hz, 2 ch, s16le, 32.0 kbit/2.27% (ratio: 3998->176400)

Hvis jeg istedet bruger http://wmscr1.dr.dk/e02ch03m som URL, så
skriver mplayer:

AUDIO: 44100 Hz, 2 ch, s16le, 128.0 kbit/9.07% (ratio: 16002->176400)

Så det automatiske båndbredde valg virker åbentbart kun hvis man bruger
HTTP-protokollen, og ikke hvis man bruger mms.

| Klaus S. Madsen      | "Ruurgggghhhh urrgh urgh;    |
|                      |  (uh ruh) ruuruuh ug."       |
| www.hjernemadsen.org |   - Douglas Adams, TRATEOTU  |