Re: [TEKNIK] Pentium D

Claus Christensen wrote:
> Hej
>
> Jeg sidder med følgende Pentium D CPU på en debian stable (sarge)
> maskine og jeg har netop opgraderet kernel fra 2.6.8-2-386 til
> 2.6.8-3-686. Denne opgradering har medført, at maskine nu er blevet
> ufattelig langsom. Er der nogen er jer der har haft lign. erfaringer
> eller som sidder inde med et godt råd?

Ingen erfaring med Debian - men:
Hvordan oplever du at den er langsom (altså ikke: "den er MEGET
langsom" :-) - giv et eksempel.

Nu nævner du CPU'en - hvorfor har du mistanke til denne?

En enkelt erfaring med Pentium D: den har en speed-stepping,
som jeg har dårlige erfaringer med - den var ganske enkelt
uacceptabelt lang tid om at komme op "i gear" med en klar
"tyggegummi"- oplevelse af museklik/-operationer.
Dog ser det ud til, at speed-stepping ikke har været aktiv
på det tidspunkt, du så efter i /proc/cpuinfo.

Har du set efter i top om der er løbske processer, om maskinen
pager sig selv til døde etc?

Mvh

Martin