Re: [TEKNIK] Hjælp med Bios

Tirsdag den 20. juni 2006 20:07 skrev Diblo Dk - SSLUG:
> [...]

Hvis din BIOS EPROM sidder i en sokkel, tag den ud. Stop den i en PROMbrænder,
og stik den det nye program.
Efter endt brænding, flyt EPROM'en over i bundkortet, tilslut forsyning og
boot som sædvaneligt.

Hvis din EPROM er loddet fast, smid bundkortet væk. Isæt et nyt bundkort,
tilslut forsyning og boot som sædvaneligt.

Er du komplet fanatisk, klip EPROM'en ud, og lod benene ud et af gangen. Det
er særdeles vanskeligt på et 4-6 lags print uden beskadigelser. Lod en sokkel
i. Brænd en ny EEPROM med BIOS'en, stop den i sokkelen og boot.

En ny EEPROM koster sikkert mere end et nyt bundkort.

God fornøjelse

Kim 'Pirat'
Electronics Wizard