Re: [TEKNIK] hjælp til keyboard i suse

Onsdag 14 juni 2006 01:29 skrev E. Sjørlund:

> Prøv at starte i text-mode (skriv tallet 3 som parameter ved boot.
> Kør derefter programmet sax2, og se, om ikke du kan få fat i keyboardet.
> (sax2 er et tekstbaseret konfigurationsværktøj til X).

> Så er det klientens keyboard, du bruger ikke serverens.

> Det burde være omvendt (Caps-lock er så irriterende).

> En maskine uden tastatur er ganske rigtigt en smule irriterende. Der er
> dog den fordel, at du ikke laver stavefejl - man kan altid finde noget
> positivt ved alting.
> sax2 burde løse det.

Slightly Off Topic...

Glæd dig over, at du sidder med en Linux box. Her har du ganske vist en fejl,
men du kan tilgå boxen udefra, du kan starte den i tekstmode, du kan rette i
konfigurationsfiler, genstarte X osv. Du har en hel bunke værktøjer og inden
længe er din box i luften igen. Havde du haft samme problem med en windoze
box, så havde du været på r....

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard