Re: [TEKNIK] SCSI problem

Frank Larsen skrev:
Mogens Kjaer skrev:
Søren Dam wrote:
Er det SCSI controoleren der driller mig?

Hvilke diske er der på hvilke controllere i maskinen?

Ifølge dmesg finder den kun én disk, sda.

Mogens

Ja..altså

Dre er 2 SCSI controllere med 2 og 3 diske og en Raid controller som har 5 diske i et RAID 5 array.

/Søren

Du skal finde ud af følgende:

1. Hvilken controller der er scsi0 i dit system.

2. Hvilken kanal der er 0 på den pågældende controller.

3. Hvilken disk der er har SCSI-id 0 på den pågældende kanal.

Jeg vil anbefale på det kraftigste at du laver punkt 2 og 3 incl. tests på BIOS-niveau.

Hvilke controller anvendes der i systemet ?

Med venlig hilsen / Regards
Frank Larsen
Kimik IT A/S
PO Box 740
3900 Nuuk
Greenland
Mail : sslug@sslug
Phone: +299 34 20 00
Fax : +299 34 20 01
Skype: larsen_frank
Gmail: franklarsen19xx

SCSI0 er så vidt jeg ser RAID controlleren (MEGARAID SCSI 320-2), derpå findes der 2 SCSI Adaptec Adaptec AIC7902 Ultra320 SCSI )controllere som har channel 1 og channel 2, Og Disken kan jeg godt finde også.

Som jeg har forstået, så findes channel 0 findes vel faktisk ikke på hardware niveau, men kun som virtuel kanal i interfacet til RAID controlleren.
Det gør det lidt svært at identificere hvor problemet er.

/Søren