Re: [TEKNIK] Forbinde til laptop med ukendt IP

Tue, 27 Jun 2006 01:43:19 +0200, E. Sjørlund <sslug@sslug> skrev:

Michael Schmidt wrote:
Men hvordan etableres forbindelsen hjemmefra til klaptoppen når dens IP
osv. ikke på forhånd er kendt hvis den får det tildelt via DHCP som
gæst på det fjern-lokale netværk?

Hvis laptoppen aktivt bestemmer, hvornår den vil af med de indsamlede data, kan den jo blot sende en mail via en konto på serveren.

Skal serveren bestemme, kan den sende en mail til laptoppens konto, og
laptoppen kan jævnligt læse sin mail, og reagere på den.

Blot en simpel ide, der giver adgang til at kryptere data efter behov.
Ikke nogen dum idé. Jeg har selv haft den oppe at vende, men har samtidigt været gæst på flere net hvor jeg ikke kunne sende e-mails fra, eller kun nå min egen konto via webmail, så jeg droppede tanken igen.

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205