Re: [TEKNIK] SMTP server

Den tirsdag 27.jun kl. 22:02 skrev Jesper Thorup Nielsen:

Jeg driver en mail server for et par domæner. Tideligere har der ikke været problemer men nu hvor SPF test begynder at blive aktuel så får jeg problemer da brugerne hidtidig har brugt deres internet udbyders smtp server.

Problemet er at hverken Stofa eller TDC til oplyse hvilket IP range deres smtp servere dækker. Det betyder at jeg ikke i domænets tekst felt kan oplyse at det er ok at sende fra disse doman.

du kunne vel antage at folk i danmark ikke sender spam, eller at det er minimalt, og tillade fra de danske ISP'er?

Derfor har jeg tænkt mig at give smtp adgang så de kan bruge min server, men jeg mangler lidt info for at sikre at det sket uden risiko.

Jeg havde tænkt mig noget i retning af en krypteret passwordbeskyttet adgang men hvordan gør man det.

brug SSL.

JonB