Problem med LyX 1.4.1

Nedenstående skrev jeg for et par uger siden i SSLUG-DOK, men da den interesseorganisation ikke har været interesseret prøver jeg her:

For nylig opdaterede jeg LyX til 1.4.1 i min Gentoo.
Siden da har jeg erfaret, at LyX crasher ved forsøg på at indsætte 'citation' i en tekst.
Problemet viser sig både i mit gode gamle manuskript, som jeg gerne skulle arbejde videre på, og i nye dokumenter.

Fejlmeddelelsen på konsollen er:

~ $ ControlCitation::initialiseParams
       citation LatexCommand \cite{}
\end_inset

Har nogen opdaget det samme, og er der evt en løsning?

Virtually

Niels Müller Larsen
MSc Networked Information Engineering

Gammel Holmevej 19